Phil Collins - Człowiek orkiestra
Data: 19-06-2019 o godz. 01:44:16
Temat: Książki


Phila Collinsa (30.01.1951 Chiswick, południowo-zachodni Londyn) chyba szerzej przedstawiać nie trzeba. Jeden z najbardziej uznanych muzyków w historii muzyki popularnej, perkusista, kompozytor, producent, członek legendarnego składu Genesis - w skrócie - "Człowiek orkiestra".



Książka Maurycego Nowakowskiego ta to wznowienie tytułu wydanego w 2013 roku przez wydawnictwo Anakonda.
Została jednak gruntownie przeredagowana, poszerzona i uzupełniona, w efekcie czego mamy do czynienia z najbardziej aktualną i kompleksową biografią Collinsa.

„Człowiek orkiestra” to kompletna biografia Phila Collinsa – jednego z najbardziej utalentowanych, błyskotliwych i pracowitych twórców w historii muzyki popularnej. Szczegółowy opis jego przebogatej kariery muzycznej, zarówno solowej, jak i w szeregach Genesis i Brand X , uzupełniają najważniejsze wątki z życia prywatnego – relacje z rodzicami, burzliwe związki z kobietami oraz ostatnie dramatyczne problemy zdrowotne. Całość składa się na fascynujący literacki obraz wielkiego artysty, zapis imponującej wspinaczki po drabinie muzycznej hierarchii na sam szczyt popularności.

Z niewielkich klubów na gigantyczne stadiony, z progresywnej niszy na szczyty list przebojów. Phil Collins to motor napędowy wszelkich działań i muzyk bardzo wszechstronny. Stworzył zarówno ambitne, skomplikowane partie perkusji na artrockowych albumach „Foxtrot” czy „The Lamb Lies Down On Broadway”, jak również chwytliwe melodie światowych hitów „In The Air Tonight”, „Another Day In Paradise” czy „Invisible Touch”. Dzięki tej książce poznamy najwcześniejsze fascynacje Collinsa, źródła jego miłości do perkusji, zaglądniemy do sal prób Genesis, za kulisy klubów koncertowych, dowiemy się, jak powstały wszystkie najwspanialsze utwory i jak przebiegała współpraca z takimi artystami jak Eric Clapton , Robert Plant, Frida czy Sting. Analiz i szczegółowych opisów doczekały się tu wszystkie płyty i trasy koncertowe, autor nie pominął również aktorskich popisów Collinsa i jego aktywności w roli muzyka sesyjnego – wszechstronnego perkusisty i pomysłowego producenta. Phil Collins to prawdziwy „człowiek orkiestra”, a niniejsza szczegółowa biografia w pełni o tym przekonuje.

Tytul: Phil Collins - Człowiek orkiestra
Autor: Maurycy Nowakowski
Dyskografia: Jakub Kozłowski
Redakcja i korekta: Anna Skowrońska, Agata Wawrzaszek (CAŁA JASKRAWOŚĊ, www.calajaskrawosc.pl)
Skład i łamanie: Paweł Orłowski
Projekt okładki: Julisz Zujewski
Zdjęcia na okładce: Des Willie/Redferns/Getty
ISBN: 978-83-64373-64-0
Wydawnictwo: In Rock
Rok wydania: czerwiec 2019
Format: 145x205 mm
Oprawa: miękka
Stron: 400 + wkładka 16 stron ze zdjęciami
Waga: około 480 g
Cena: + - 44 zł

(Serdecznie Dziękuję Bartoszowi Zujewskiemu)





Phil Collins (30.01.1951 Chiswick, południowo-zachodni Londyn) - wokalista, perkusista, kompozytor, autor tekstów i aktor. Artysta, któremu udało się sprzedać ponad sto milionów płyt. Teraz zaskakuje swoich fanów szczerością i talentem do snucia opowieści.

"Jeszcze nie umarłem" to osobista, dowcipna, pozbawiona upiększeń autobiografia piosenkarza. Phil Collins opowiada o swoim życiu, spektakularnych sukcesach i niepowodzeniach, a także małżeństwach i rozwodach oraz obecności na listach przebojów i... pierwszych stronach brukowców. To historia wielkiej kariery jednego z najbardziej znanych twórców muzyki pop.


Książka, którą czytacie, opowiada o moim życiu widzianym moimi oczami.
Być może nie będzie zbieżna ze wspomnieniami innych uczestników opisanych w niej wydarzeń, ale ja zapamiętałem je właśnie w ten sposób.
Uważam, że każdy z nas miewa w żyiu chwile utrwalone w mgawkach. Pamiętamy inne Momenty danej sceny niż Pozostali albo zupełnie ją zapominamy. Zdarza się, że wspomnienie jakiejś chwili kształtuje czyjeś życie, a reszta w ogóle jej nie pamięta.
Phil Collins

Prolog (fragmenty)


Nic nie słyszę.
Choć bardzo się staram przezwyciężyć blokadę, moje prawe ucho jest nieprzejednane. Próbiję w Nim trochę pogrzebać bawełnianym patyczkiem. Wiem, że nie należy tego robić - bębenek jest delikatny, zwłaszcza jeśli przez całe życie musiał znosić grę na perkusji.
Jestem jednak zdesperowany. Prawe ucho zastrajkowało. W dodatku to moje "lepsze" ucho, lewe, szwankuje od dekady. Czy to koniec? Czy muzyka wreszcie przywiodła mnie do zguby? Czy ostatecznie ogłuchłem? (...)

Nazajutrz rano, w dniu koncertu, stoję pod prysznicem. I właśnie wtedy tracę słuch w prawym uchu. A skoro nie słyszę, to z pewnością nie mogę śpiewać.
Dzwonię do sekretarki jednego z wielu specjalistów Miami, których mam już na liście szybkiego wybierania. Godzinę później jestem w gabinecie, gdzie laryngolog wsuwa do obojga moich uszu tak wielką aparaturę ssącą, że nadawałaby się do pracy w kopalni. Natychmiastowa ulga. Jeszcze nie ogłuchłem. (...)

Ta książka to moja prawda o różnych wydarzeniach. O tym, co się stało i o tym się nie stało. Rachunki nie zostały jeszcze wyrównane, lecz część szód naprawiono.
Gdy zawróciłem, żeby spojrzeć na swoją przyszłość, wiele spraw mnie zaskoczyło. Na przykład to, jak ciężko pracowałem. Jeśli pamiętacie lata siedemdziesiąte, to najwidoczniej nie byliście na tylu trasach koncertowych Genesis, na ilu byłem razem z Tonym Banksem, Peterem Gabrielem, Steve´em Hacketem i Mikiem Rutherfordem. A jeśli pamiętacie lata osiemdziesiąte, to przepraszam za Live Aid.
Jest rok 2016. Straciłem wielu rówieśników, więc mam powody, żeby rozmyślać o swojej moralności i o swoich słabościach. Poza tym jednak, z uwagi na swoje dzieci, muszę myśleć także o przyszłości.
Jeszcze nie oguchłem. Jeszcze nie umarłem.
Oczywiście nie są to dla mnie zupełnie obce doświadczenia. Śmierć zadała mi cios, zabierając ojca akurat w chwili, gdy decyzja jego hippisowskiego syna o odrzuceniu życia w branży ubezpieczeń na rzecz życia w branży muzycznej zaczęła przynosić owoce. Ogłuszyła mnie ponownie, gdy w odstępie dwóch lat zmarli Keith Moon i John Bonham, obaj w wieku trzydziestu dwóch lat. Wielbiłem ich. Myślałem wtedy: "Ci goście powinni być z nami wiecznie. Są niezniszczalni. Są perkusistami".
Nazywam się Phil Collins, jestem perkusistą i wiem, że nie jestem niezniszczalny. Oto moja historia.


Może jesteś moim fanem, a może po prostu zainteresował cię ten denerwujący facet, który od jakichś trzydziestu lat ciągle pojawia się wśród hitowych wykonawców... Witaj w moim świecie!
Phil Collins


Tytuł: Jeszcze nie umarłem. Autobiografia. (NOT DEAD YET. The Autobiography)
Autor Phil Collins
Tłumaczenie: Anna Gralak
ISBN: 978-83-271-5580-1
Wydawnictwo: dolnośląskie
Rok wydania: październik 2016 (Polska)
Format: 150 x 230 mm
Oprawa: twarda
Stron: 376 + 32 strony ze zdjęciami
Waga: około 800 g
Cena: + - 49 zł
Seria: Biografie


Serdecznie Dziękuję Marcinowi Wolnemu





Phil Collins (30.01.1951 Chiswick, Londyn) to jeden z najbardziej pomysłowych i wszechstronnych twórców w historii muzyki rockowej. Z zespołem Genesis nagrał wiele płyt, które łączą w sobie ambitne podejście rocka progresywnego z przebojowością popu

Jako solista wydał płyty wypełnione nieśmiertelnymi przebojami. Zagrał blisko dwa tysiące koncertów, dla kilkudziesięciomilionowej publiczności. Współpracował z takimi tuzami rockowej sceny jak Sting, Eric Clapton czy Robert Plant.

Jego perkusyjne popisy uświetniły blisko sto albumów przyczyniając się do sukcesów m.in. Tiny Turner, Paula McCartneya i Fridy . Jazzowe ambicje spełniał w kultowej w latach siedemdziesiątych grupie Brand X .

Wliczając zespołowy dorobek Genesis, sprzedał trzysta milionów płyt na całym świecie. To bilans Collinsa muzyka. Swój mega sukces artystyczno-komercyjny okupił jednak kłopotami natury osobistej.

Żadna z trzech jego żon w pełni nie odnalazła się w życiu podporządkowanym nieustającym pobytom w studiach i trasach koncertowych. Trzy małżeństwa i trzy przykre rozwody, to z kolei bilans Collinsa – męża. „Człowiek orkiestra” to w tej chwili jedyna tak obszerna i aktualna biografia Phila Collinsa nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Łączy opisy dorobku artystycznego i drogi błyskotliwej, wieloletniej kariery, z istotnymi historiami życia prywatnego. Analizy doczekała każda solowa płyta i trasa koncertowa. Maurycy Nowakowski nie zapomniał także o aktorskich popisach Collinsa. To kompletny literacki obraz tego niezwykle aktywnego i wrażliwego artysty.

*****

Phil wielokrotnie przyznawał, że jako ojciec popełnił kilka błędów. Zbyt rzadko bywał w domu, zbyt mało czasu poświęcał rodzinie. Teraz ma się to zmienić. Collins zapewnia, że nie będzie już jeździł w trasy, nie pali się także do nagrywania kolejnych płyt. Trudno przewidzieć, czy uda mu się być konsekwentnym w tych postanowieniach, ale jedno jest pewne - Phil w najbliższych latach będzie starał się być bardziej ojcem niż gwiazdą rocka.
Najsłynniejszy w historii muzyki popularnej śpiewający perkusista w dzieciństwie otrzymał dużo wsparcia od swoich bliskich. Choć jego ojciec, Greville Collins, nie popierał jego muzycznej drogi, mama wielokrotnie podawała mu pomocną dłoń, służyła radą. Phil wie zatem jak ważną rolę w życiu młodego człowieka odgrywa rodzic. (str.11)


Tytuł: Phil Collins - człowiek orkiestra
Autor: Maurycy Nowakowski
ISBN: 978-83-63885-13-7
Wydawnictwo: Anakonda
Rok wydania: lipiec 2013
Format: 170x240 mm
Oprawa: twarda
Stron: 224 + 8 stron ze zdjęciami
Waga: około 600 g
Cena: + - 39 zł
Seria: Gwiazdy sceny




Opowieść o Genesis jest rockową legendą o tym, jak prosty zespół założony przez uczniów stał się globalną gwiazdą muzyki. W jej centrum znajdował się Mike Rutherford (2.10.1950 Chertsey, Surrey, Anglia), który grał z Genesis zarówno pionierskiego rocka progresywnego, jak i hity z czołówek list przebojów.

Teraz zaś po raz pierwszy opowiada on niezwykłą historię o życiu w Genesis, a także w założonym przez siebie zespole Mike + The Mechanics .

Wobec wszelkich drinków, narkotyków i zmian składu zespołu, ojciec Mike’a, oficer Marynarki Wojennej i weteran drugiej wojny światowej, stał zawsze w tyle. Patrzył, jak Genesis się rozwijają i wspierał ich od samego początku, kiedy to odbywali trasę koncertową po kraju, jeżdżąc na występy furgonetką z piekarni Hovis. Pomimo często ekstremalnych wzlotów i upadków, Kapitan Rutherford († 1986) był zawsze na posterunku, z zatyczkami w uszach i egzemplarzem czasopisma Melody Maker w ręku.

Jednakże, kiedy ojciec niespodziewanie zmarł, Mike musiał przyjrzeć się ponownie swoim osobistym relacjom z nim i dopiero wtedy zrozumiał, jak bardzo ich doświadczenia życiowe były do siebie podobne. The Living Years jest pamiętnikiem, który opisuje ten związek między ojcem a synem. Jest to również opowieść o tym, jak w pracy mogą się połączyć muzyka, rodziny i przyjaźnie.

„Michaelu, jesteś synem oficera marynarki wojennej, musisz zachowywać się jak oficer marynarki wojennej i być silny przez cały czas”.

Nigdy nie zapomnę słów mojego ojca, które wypowiedział, gdy zostawiał mnie, siedmiolatka, w prywatnej szkole podstawowej na początku mojego pierwszego semestru. Tego dnia miał na sobie elegancką, tweedową marynarkę, spodnie z materiału i brązowe, zamszowe buty. A ja byłem przerażony.

Fragment przedmowy:

Kiedy o 3 nad ranem zadzwonił telefon, byłem właśnie w pokoju hotelowym w Chicago. To była Angie: "Mam złą wiadomość - Tata nie żyje". W chwilach takich, jak ta, czas zatrzymuje się na chwilę, a serce zamiera. Wcześniej zadzwoniła do niej Mama († 1992): "Angie, kochanie, Tata nie żyje. Kilka razy szturchnęłam go laską, ale on się nie rusza: na pewno umarł". Mama i Tata mieli osobne łóżka. Mama zaś nie Poruszała się samodzielnie - była na wózku inwalidzkim, a zdanie, które wypowiedziała, było bardzo w jej stylu. Czułem się tak, jakbym wręcz słyszał jej głos. (...)
Byliśmy właśnie w połowie cyklu sześciu koncertów w Chicago, grając co noc dla 20.000 osób, a za miesiąc miał minąć rok od Momentu rozpoczęcia naszej trasy koncertowej. Gdybym chciał polecieć do Anglii, to zarówno zespół, jak i manager Tony Smith zrozumieliby to, bo zawsze dostosowywaliśmy się do siebie w sprawach zawodowych. Wiedziałem jednak, że tak naprawdę nie miałbym co robić w Farnham. Angie i moja siostra Nicky zaopiekowały się Mamą, zaś wszelkimi przygotowaniami do pogrzebu zajął się mój ojciec jeszcze przed swoją śmiercią. Dlatego też usiadłem z Tonym Smithem i ułożyliśmy wspólnie plan działania. Za dwa tygodnie miałem polecieć do Anglii na Pogrzeb, a zaraz po nabożeństwie miałem wsiąść w Concorde´a i przylecieć do Kalifornii na koncert w L.A. Forum (...)

Czy udał się ten skomplikowany plan - Chicago, Londyn, pogrzeb Ojca, lot Concorde i koncert w L.A. Forum, tego dowiecie się z książki "The Living Years".


Tytuł: The Living Years
Autor: Mike Rutherford
Tłumaczenie: Anna Cichosz
ISBN: 978-83-63785-18-5
Wydawnictwo: Kagra
Rok wydania: grudzień 2014
Format: 145x210 mm
Oprawa: miękka lakierowana
Stron: 256 + 16 stron ze zdjęciami
Waga: około 400 g
Cena: + - 37 zł

Serdecznie Dziękuję Krzyśkowi Grauszowi





Peter Gabriel stał się sławny dzięki Genesis, jednak nazwanie go gwiazdą muzyki pop byłoby sporym nieporozumieniem. Ten Anglik z krwi i kości po zakończeniu współpracy z grupą wyruszył nowymi, przeplatającymi się ścieżkami kariery zawodowej, naznaczając każdą z nich zaangażowaniem, perfekcyjnością oraz nieustającą ciekawością świata.
W 1975 roku, po rozstaniu z zespołem, dzięki któremu stał się rozpoznawalny, zajął się tworzeniem muzyki filmowej oraz rozmaitymi przedsięwzięciami audiowizualnymi. Swój czas poświęcał także działalności charytatywnej oraz wspieraniu ważnych inicjatyw pokojowych. Wkrótce stał się niezłomnym orędownikiem muzyki świata, tworząc festiwal WOMAD i nagrywając albumy z udziałem muzyków z różnych zakątków kuli ziemskiej.Ta bogata kariera sprawiła, że napisanie biografii Petera Gabriela stało się prawdziwym wyzwaniem. Autor spędził długie godziny na rozmowach z przyjaciółmi, współpracownikami, powiernikami artysty oraz muzykami z jego najbliższego otoczenia, by dotrzeć do samego sedna muzyki i złożoności życia Petera Gabriela.

Oto niezwykła biografia wyjątkowego człowieka.

Tytuł: Peter Gabriel (Without Frontiers: The Life And Music Of Peter Gabriel)
Autor: Daryl Easlea
Tłumaczenie: Dorota i Sergiusz Olejnik
ISBN: 978-83-64373-38-1
Wydawnictwo: In Rock
Rok wydania: maj 2016
Format: 175x240mm
Oprawa: twarda
Stron: 424 + 24 stron ze zdjęciami
Waga: około 1 kg
Cena: + - 54 zł

Serdecznie Dziękuję Bartoszowi Zujewskiemu





Peter Gabriel to jedna z najbardziej zagadkowych postaci świata muzyki rockowej. Założyciel zespołu Genesis , autor kilku przełomowych albumów i niezapomnianych, oryginalnych przebojów jak „ Sledgehammer ” czy „ Don’t Give Up ”, spędza sen z powiek wielu dziennikarzy i badaczy historii popkultury.

Gabriel nie jest bowiem typową gwiazdą estrady. Jego złożona osobowość sprawia, że jawi się on jako jeden z nielicznych niespokojnych „artystycznych duchów”, którym udało się odnieść spektakularny sukces na komercyjnej scenie. Jego wieloletnią karierę trudno nazwać błyskawiczną i błyskotliwą.

Długo pracował na renomę Genesis, a później na sukces solowych płyt. Uparcie szukał wspólnego mianownika między chęcią uwolnienia drzemiących demonów, a komercyjnym blaskiem podbijającym listy przebojów. Jego artystyczna droga przypomina nieustające, bardzo trudne zmagania, także z własnymi słabościami. „Świat sekretny, świat realny” to kompletna biografia Gabriela opisująca nietypową drogę do sukcesu, nieunikająca też wątków z życia prywatnego artysty. Opisów doczekały wszystkie utwory z bogatego dorobku wokalisty, a wnikliwej i obiektywnej recenzji każdy solowy album. Ze szczególną skrupulatnością potraktowane zostały też najważniejsze dzieła zespołu Genesis, jak kultowy utwór „ Supper’s Ready ” i tajemniczy koncept album „ The Lamb Lies Down on Broadway”. Autor rzuca także snop światła na kulisy trudnego związku Gabriela z jego pierwszą żoną i romans z aktorką Rosanną Arquette.

*****

Mimo, że Peter i Tony nie palili się do zakładania własnego zespołu, los powoli przygotowywał grunt pod powstanie Genesis. Chłopcy muzykowali ambitnie i regularnie, ale wcale nie należeli do głównego szkolnego nurtu rockowego. W Charterhouse funkcjonowały wówczas dwie lub trzy kapelki, z których najwięcej zamieszania robili członkowie Anon. To w niej działali przyszli gitarzyści Genesis (Ant Phillips i Mike Rutherford) oraz menadżer tras zespołu w latach 1970-74 (Richard MacPhail) (...) (str.35)

" Trójka " Gabriela trafiła do brytyjskich sklepów 30 maja 1980 roku, a już dwa tygodnie później usadowiła się na szczycie listy bestsellerów, zastępując płytę " Paul McCartney II" . Królowała przez dwa tygodnie, ustępując ostatecznie " Flesh + Blood " Roxy Music. (...) (str.187)
Szefowie firmy Atlantic, która wydała dwie pierwsze płyty Petera w USA, mieli prawo pluć sobie w brodę, gdyż kilka tygodni przed planowaną premierą "Trójki" zerwali umowę z artystą (...) (str. 188)

*****

Maurycy Nowakowski (ur. w 1982 r. we Wrocławiu) – polski pisarz, biograf i dziennikarz. Autor biografii poświęconych Peterowi Gabrielowi i Philowi Collinsowi. Napisał również książki na temat zespołu Genesis i Steve'a Hacketta.
W 2013 wydał powieść sensacyjną na temat korupcji w polskiej piłce nożnej – Okrągły przekręt.
Współpracuje z portalem Mały Leksykon Wielkich Zespołów. Publikował na łamach magazynu "Lizard" oraz w portalach Kontury, Artrock.pl, Fabrica Librorum, Polskie kulturalne podziemie.

Tytuł: Peter Gabriel. Świat realny, świat sekretny
Autor: Maurycy Nowakowski
ISBN: 978-83-63885-16-8
Wydawnictwo: Anakonda
Rok wydania: maj 2013
Format: 170x240 mm
Oprawa: twarda
Stron: 320 + 8 stron ze zdjęciami
Waga: około 700 g
Cena: + - 39 zł
Seria: Gwiazdy sceny




Peter Gabriel zbudował swą osobowość artystyczną na długo przed solowymi płytami i występami. Uczynił to dzięki piosenkom i koncertom z Genesis, a później kolejnym, własnym, autorskim, ukazującym znaczenie głębsze spojrzenie na współczesny świat, niż utwory wszystkich nowofalowych zespołów razem wzięte.

Swoim odejściem z Genesisw 1975 r. wywołał szok wśród wielbicieli grupy i doprowadził do czarnej rozpaczy zagorzałych fanów swojego talentu, na ponad dwa lata wyłączając się niemal zupełnie z show businessu, a poświęcając w całości swój czas rodzinie. Dla Gabriela nadszedł czas przemyśleń i określenia swego nowego oblicza - oblicza solisty. Zaczął tworzyć muzykę na własny, indywidualny sposób, pragnąc równocześnie unikać kompromisów. Może nie zawsze była ona tym, czego oczekiwała wytwórnia płytowa, ale za to niosła piętno niezaprzeczalnej oryginalności i osobowości, jaka zdarza się w rocku raz na wiele lat.

Gabriel-artysta, jeszcze pod koniec lat 70. stał się zagorzałym antyrasistą i aktywnym działaczem społecznym. Pierwszym tego wyrazem była kompozycja " Biko " - wzniosła oda poświęcona zamordowanemu w więzieniu działaczowi Południowej Afryki, Stevenowi Biko.

Wielopłaszczyznowość działań Gabrielanie ma sobie równych w przemyśle rockowym. Historia muzyki młodzieżowej nie zna drugiej tak aktywnej postaci, której pacyfistyczna działalność zdominowała dokonania artystyczne. Dla Gabriela życie to znacznie więcej niż imitowanie gwiazdy rocka, tworzenie klimatu sztucznej niezwykłości, kokietowanie publiczności w celu powiększenia konta bankowego.

Działalność muzyka stawia go w jednym rzędzie z innymi wspaniałymi twórcami, dla których sztuka jest nie tylko źródłem komercyjnych produktów lecz stanowi także narzędzie walki o wolność i szczęście ludzi.

Tytuł: Peter Gabriel, Misterny świat (Peter Gabriel - An Authorised Briography)
Autor: Spencer Bright
Tłumaczenie: Grzegorz Grątkowski
Uzupełnił: Piotr Kosiński
ISBN: 83-85335-19-6
Wydawnictwo: Rock Serwis
Rok wydania: 1994 (Polska)
Format: 143 x 205 mm
Oprawa: miękka lakierowana
Stron: 288 + 8 stron ze zdjęciami
Waga: około 350 g
Cena: + - ? zł


Kompletna autorska biografia Genesis - jednej z najwybitniejszych i wciąż aktywnych brytyjskich grup wywodzących się z tzw. "nurtu progresywnego". Żywa, wielowątkowa, obfita w cytaty i dokładne analizy poszczególnych płyt, utworów, a nawet okładek. Książka pozwala czytelnikowi zagłębić się w fascynujący świat Genesis, odkrywając przed nim nie tylko wydarzenia, ale także - a może przede wszystkim - dzieła grupy.

Wszystkie płyty zespołu idą pod mikroskop. Biografia obejmuje kolejne lata działalności formacji, począwszy od jej założenia w roku 1967, a skończywszy na planowanej na 2007 rok trasie Turn It On Again Tour. Każdy okres został omówiony bardzo rzetelnie, z wyjątkową starannością i dbałością o szczegóły. Nie brak też analiz muzycznych, społeczno-literackich oraz pełnej i skrupulatnej dyskografii grupy.

Do współpracy nad projektem zostali zaproszeni sami muzycy, którzy zgodzili się odpowiedzieć autorowi na szereg nurtujących pytań - specjalnie na potrzeby tej książki. Uwagę przyciąga też materiał ilustracyjny - skompletowany z tej okazji zbiór archiwaliów: plakatów, biletów, programów, zdjęć, okładek i artykułów prasowych.

*****

Kiedy panowie Banks, Gabriel, Rutherford i Phillips zakładali swoje pierwsze szkolne zespoły, nie mogli przypuszczać, że pójdzie im tak świetnie. Byli młodzi i niedoświadczeni, a jedyne, co mogli sobie zaoferować, to mniejsze lub większe umiejętności gry oraz cała masa pomysłów, energia, cierpliwość i upór. Okazało się, że dobrej grupie właśnie tego potrzeba.

Anglia, wrzesień 1963 roku. Do prywatnej szkoły w Charterhouse niedaleko Godalming w hrabstwie Surrey trafia dwóch trzynastolatków - Tony i Peter. Będą się w niej uczyć przez najbliższe cztery lata i bardzo szybko zostaną dobrymi przyjaciółmi. Szkoła, w której się znaleźli, jest jedną z najlepszych w kraju. Charterhouse to tradycja, bastion konserwatywnych wartości Imperium Brytyjskiego i kolebka narodowego establishmentu. Teoretycznie otwarta dla wszystkich, w praktyce dostępna tylko dla tych uczniów, których rodzice gotowi są opłacać astronomicznie wysokie czesne. Bycie absolwentem Charterhouse to nie tylko profity czerpane z elitarnego wykształcenia. To również, a może przede wszystkim - przyjaźnie, które zaprocentują w dorosłym życiu (...) (str. 14)

Tytuł: GENESIS. W krainie muzycznych olbrzymów
Autor: Łukasz Hernik
ISBN: 978-83-60157-26-8
Wydawnictwo: In Rock
Rok wydania: czerwiec 2007
Format: 140 x 205 mm
Oprawa: miękka lakierowana
Stron: 544 + 64 stron ze zdjęciami
Waga: około 700 g
Cena: + - 45 zł



Historia Genesis to opowieść o grupie ludzi obdarzonych niezwykłą wiarą w to co robią, w muzykę, którą tworzą i w to co dzięki niej mogą osiągnąć. Opowieść o niemal obsesyjnym dążeniu do brzmienia, które tylko oni potrafili stworzyć. W ciągu minionych 25 lat byli i są jednym z najbardziej oryginalnych, pomysłowych, progresywnych i trwałych współczesnych zespołów. To uosobienie imponującej legendy, która podbiła świat i zapisze się w historii rocka jako kamień milowy współczesnej, brytyjskiej sceny muzycznej

*****

W lutym 1970 r. w Queen Mary College w East End, Genesis po raz pierwszy w swojej dotychczasowej scenicznej karierze autentycznie podbili publiczność. Na zorganizowanej dużej potańcówce występowali wraz z siedmioma innymi zespołami na głównej scenie. Dali dwa koncerty. Początkowo oglądało ich ok. 25 osób, ubranych w wytworne toalety. Pod koniec był to już niezły tłumek i o dziwo - nikt nie tańczył. Wszyscy siedzieli i w skupieniu słuchali! Kiedy skończyli, dostali owacyjne oklaski trwające blisko piętnaście minut (...) (str.41)

Tytuł: GENESIS. 25 lat teatru rockowego (Genesis - A Biography)
Autor: Dave Bowler, Bryan Dray
Tłumaczenie: Katarzyna Malita
Uzupełnił: Piotr Kosiński
ISBN: 83-85335-10-2
Wydawnictwo: Rock Serwis
Rok wydania: 1995 (Polska)
Format: 145 x 205 mm
Oprawa: miękka lakierowana
Stron: 320 + 12 stron ze zdjęciami
Waga: około 425 g
Cena: + - ? zł








Artykuł jest z www.muzyczneabc.pl
http://www.muzyczneabc.pl

Adres tego artykułu to:
http://www.muzyczneabc.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=19955