Spotify wprowadza ca³kowicie od¶wie¿on± aplikacjê mobiln± Spotify for Podcasters z
now± funkcj± anga¿uj±c± s³uchaczy: mo¿liwo¶ci± dodawania komentarzy.
Komentarze zaczn± byæ wprowadzane w Polsce i globalnie do odcinków podcastów na Spotify
od dzi¶, 9 lipca, umo¿liwiaj±c podcasterom i ich fanom jeszcze lepsze nawi±zanie kontaktu.
S³uchacze na Spotify mog± zostawiaæ komentarze do odcinków podcastów, a to od twórców
zale¿y, czy chc± je zatwierdziæ, polubiæ czy nawet na nie odpowiedzieæ, zachowuj±c pe³n±
kontrolê nad tre¶ciami dodanymi przez odbiorców. Wszystko to wykonaj± z poziomu swojego
konta w Spotify for Podcasters.
Ju¿ w 2021 roku Spotify po raz pierwszy wprowadzi³o narzêdzia interaktywne, takie jak
mo¿liwo¶æ zadawania pytañ i odpowiedzi (Q&A) oraz ankiet. Od tego czasu twórcy czêsto
korzystaj± z tych funkcji, aby komunikowaæ siê ze swoimi fanami. Tylko w tym roku ponad 9
milionów unikatowych u¿ytkowników Spotify skorzysta³o z funkcji pytañ i odpowiedzi lub ankiet,
a liczba odpowiedzi i g³osów w ankietach wzros³a o 80% rok do roku.
Wiêcej informacji mo¿na znale¼æ na blogu
For the Record
Jak dzia³aj± komentarze:
Dla twórców:
Wszyscy twórcy podcastów maj± kontrolê nad swoj± spo³eczno¶ci± poprzez now± aplikacjê
mobiln± Spotify for Podcasters. Dziêki niej mog±:
- przegl±daæ i publikowaæ komentarze s³uchaczy
- odpowiadaæ na komentarze
- polubiæ komentarz
- w³±czaæ/wy³±czaæ komentarze dla ca³ego swojego show lub konkretnych odcinków
- otrzymywaæ powiadomienia o nowych komentarzach,
- uzyskiwaæ analizy i wgl±d w swoj± publiczno¶æ.
Twórcy maj± kontrolê nad komentarzami, które pojawiaj± siê w ich odcinkach — mog± ³atwo
opublikowaæ lub usun±æ dowoln± odpowied¼, a tak¿e ca³kowicie zrezygnowaæ z tej funkcji
poprzez zak³adkê Komentarze na pulpicie nawigacyjnym Spotify for Podcasters. Na pocz±tku
wszystkie komentarze s± domy¶lnie prywatne i wymagaj± przegl±du oraz zatwierdzenia przez
twórcê.
Dla s³uchaczy:
Aby skomentowaæ show, s³uchacze mog± przewin±æ w dó³ za kontrolkê odtwarzania podczas
s³uchania lub przej¶æ do strony odcinka po zakoñczeniu s³uchania, aby zostawiæ odpowied¼.
Mog± oni zdecydowaæ siê na otrzymywanie powiadomieñ push, gdy twórca polubi komentarz
lub na niego odpowie.
Misj± Spotify jest uwolnienie potencja³u ludzkiej kreatywno¶ci poprzez umo¿liwianie milionom twórców utrzymywania siê ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej rado¶ci i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowa³o sposób, w jaki s³uchamy muzyki. Obecnie, wiêcej s³uchaczy ni¿ kiedykolwiek mo¿e odkrywaæ, zarz±dzaæ i cieszyæ siê ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jeste¶my najpopularniejszym na ¶wiecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 615 milionami u¿ytkowników, w tym 239 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.
(Aga Koz³owska - Junior Consultant Havas PR Warsaw)
|