Menu
· Strona g³ówna
· Archiwum
· Dodaj newsa
· Szukaj
· P³ytoteka Zbyszka


Biblioteka Zbyszka

















































  

O¶wiadczenie - Universal Music Polska
Wys³ano dnia 18-05-2018 o godz. 22:47:45
Temat: Info
Info W zwi±zku z intensywn± komunikacj± prowadzon± przez Pana Paw³a Opydo w kana³ach mediów spo³eczno¶ciowych, która odbywa siê z naruszeniem praw przys³uguj±cych spó³ce Universal Music Polska Sp. z o.o. z siedzib± w Warszawie, po uzyskaniu dodatkowej opinii eksperta w zakresie prawa autorskiego, autora publikacji oraz komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Universal Music Polska Sp. z o.o. stanowczo podkre¶la, i¿:

- podtrzymujemy stanowisko zawarte w o¶wiadczeniu z dnia 11 maja 2018 r.: w którym zdecydowanie stwierdzamy, ¿e w przedmiotowej sprawie nie mamy do czynienia z korzystaniem z utworów i przedmiotów praw pokrewnych na zasadach prawa cytatu. Poni¿sze potwierdza wypowied¼ Pana dr. Rafa³a M. Sarbiñskiego:

„Dla skorzystania z cudzego utworu na prawach cytatu nie wystarczy wyizolowaæ fragmentów tego utworu i opatrzeæ je uwagami lub komentarzem. Dla zastosowania art. 29 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych konieczne jest aby przytoczenie fragmentu nast±pi³o w odrêbnym utworze, a nie ka¿da wypowied¼ na temat cudzego dzie³a spe³nia ten wymóg. W materia³ach rozpowszechnianych przez p. Opydo nie dostrzegam przymiotu „utworu stanowi±cego samoistn± ca³o¶æ” w rozumieniu tego przepisu. Nadto, nie spe³niaj± one okre¶lonego w ustawie celu cytatu. Trudno wypowiedzi o charakterze prze¶miewczym, czy wrêcz wyszydzaj±cym uznaæ za analizê krytyczn±, która stanowi przecie¿ metodê badañ naukowych. Podobnie, wypowiedzi te nie odpowiadaj± schematowi recenzji obejmuj±cemu informacje, analizê i wnioski o charakterze postulatywnym. Nie ka¿d± wypowied¼ krytykuj±c± cudz± twórczo¶æ nale¿y uznawaæ za recenzjê. Styl odno¶nych wypowiedzi, w tym stosowane wulgaryzmy wskazuj± raczej na chêæ ³atwego zyskania popularno¶ci, a w konsekwencji dochodów.”

- Korzystanie z cudzej w³asno¶ci, podlegaj±cej prawnoautorskiej ochronie wymaga uzyskania zgody osoby uprawnionej.

- Universal Music Polska dzia³a w ochronie Artystów – Autorów i Wykonawców, natomiast w materia³ach Pana Paw³a Opydo: „Z£E PIOSENKI: 4Dreamers „Sekret” rozpowszechnionym w dniu 18 marca 2018 r., „Z£E PIOSENKI: Sarsa „Naucz Mnie” rozpowszechnionym w dniu 14 czerwca 2017 r. zosta³y naruszone zarówno autorskie prawa maj±tkowe oraz prawa pokrewne przys³uguj±ce Universal Music Polska Sp. z o.o. , jak równie¿ prawa osobiste Artystów. Zdaniem dr. R. Sarbiñskiego:

„Próba kwalifikacji materia³ów p. Opydo jako parodii lub pastiszu jest nieuprawniona i to w stopniu oczywistym. Nie stanowi± ¿adnej ze wskazanych form stylizacji albowiem nie na¶laduj± one stylu i poetyki wy¶miewanych teledysków i utworów s³owno-muzycznych lecz je komentuj±. Innymi s³owy, nie wystarczy wy¶miaæ aby stworzyæ parodiê. Na¶ladownictwo stanowi konstytutywny element zarówno parodii, jak i pastiszu, przy czym w tym drugim przypadku zasadniczo nie wystêpuje element satyry a pastisz mo¿e tak¿e wyra¿aæ pochwa³ê.”

- Rozpowszechniony materia³ „Z£E PIOSENKI: 4Dreamers „Sekret”, „Z£E PIOSENKI: Sarsa „Naucz Mnie”, „Z£E PIOSENKI: Natalia Nykiel „B±d¼ Du¿y”, „Z£E PIOSENKI: Cleo „£owcy Gwiazd” nie jest ¿adn± form±: parodii, pastiszu, analizy krytycznej, analizy utworu i recenzji, która to koncepcja jest forsowana medialnie przez Pana Paw³a Opydo.

- G³oszone przez Pana Paw³a Opydo wypowiedzi dotycz±ce Ustawy z dn. 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, tworzenie i rozpowszechnianie filmów z w³asn± interpretacj± prawa autorskiego nie czyni± z niego eksperta w tej dziedzinie.

Maj±c na uwadze rozwijaj±ca siê praktykê w mediach spo³eczno¶ciowych w których publikowane s± materia³y z wykorzystaniem chronionych prawem utworów muzycznych, teledysków, zdjêæ oraz maj±c na uwadze zaistnia³± sytuacjê, chcieliby¶my zainicjowaæ cykl wypowiedzi popartych opiniami ekspertów, które przedstawiaæ bêd± pozyskiwanie w legalny sposób materia³ów chronionych prawem autorskim.

(Universal Music Polska)




 
Pokrewne linki
· Wiêcej o Info
· Napisane przez agizaj


Najczê¶ciej czytany artyku³ o Info:
Beyoncé Knowles pozwana o plagiat


Oceny artyku³u
Wynik g³osowania: 4.85
G³osów: 284


Po¶wiêæ chwilê i oceñ ten artyku³:

Wy¶mienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Z³y



Opcje

 Strona gotowa do druku  Strona gotowa do druku

 Wy¶lij ten artyku³ do znajomych  Wy¶lij ten artyku³ do znajomych


  
Komentarze s± w³asno¶ci± ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialno¶ci za ich tre¶æ.
W³a¶ciel Zbyszek ZbiKo Kowalczyk ˆ (C)+(P) Wszelkie prawa zastrze¿one
kom. 506-504-359 e-mail: zbyszek.kronikarz@gmail.com
www.muzyczneabc.pl - Biblioteka Zbyszka, P³ytoteka Zbyszka, info z kraju i ze ¶wiata
*